Tuesday, August 16, 2011

Keluh kesah bersama kak esah di pagi yang resah

Siapa yang tak pernah baca majalah ujang, ini adalah salah satu isi kandungan dalam majalah lawak Malaysia Ujang di mana keluhan dan kesahan anda ditujukan kepada kak esah dan kak esah akan menjawabnya dengan annoying sekali tapi masih ada orang yang menghantar keluhan kepada beliau walaupun tiada jalan penyelesaian yang bijak.


Dear kak esah,

Salam kak. Ini adalah pertama kali aku hantar surat keluhan kepada engkau. Kak esah, aku nih macam sedih habis lah. Kau pun tahu aku duduk kat selayang, selayang nih aku tak tahu lah apa masalah dia asyik2 tak ada air. Nih nak terkucil ku tahan jebat. Apahal tah. Katanya paip pecah. Susah lah kak esah. Nak aje aku cadangkan kat dorang letak paip air tuh kat atas macam tiang elektrik tuh. Tak adalah pecah kalau gajah lalu pon. Tapi tuhlah manusia…dah buat macam tiang elektrik kang dia pergi potong pulak…. curik kabel -_- tensi aku nih ha kak esah.



Kak esah, aku nih dah22 tahun. Tapi ada masa2 bila aku rasa aku dah cukup matang dan bijak untuk buat keputusan dan sesuatu ada aje orang tak puas hati dengan aku. Menanah aku kak esah. Orang tuh aku rasa tengah mid life crisis. Aku baca pasal orang yang tengah lalui mid life crisis nih selalunya rasa dia aje yang betul, macam tak leh terima pendapat orang. Tapi kak esah why me??? Bukan aku yang tengah mid life crisis. Adalah orang terdekat dengan aku. Dia buta it. Memang tak ah dia nak carik blog aku nih ha,tapi kite dalam bulan puasa kak esah. Kang aku reveal kang dia yang malu, bukan orang lain pon dengan aku kak esah (menangis air mate darah)


Dah tuh aku nih ha kak esah sampai sekarang tak berboipren. Muke aku nih orang kate nampak tua. Ha mulalah tuh nak suruh aku pergi New York skin solution. Tak payah kak esah. Aku nih ha belajar pon tak mintak ptptn tau. Saket hati aku nengok hutang diploma aku RM18,000. Siapa nak bayar tuh? Aku lah kan. Haritu adalah jumpa budak sekolah rendah aku dekat masjid. Aku nih ha kak esah nak stok masjid jek. Tapi ada gopren dah. Haih malas lah kak esah. Aku bukan kesah sangat aku takde boipren, tapi yang aku kisah apahal dorang tuh yang waktu kecik bukan main nampak tak berwibawa tapi bila besar amboilah…nak jatuh mata tengok. Hensem kak esah. Apahal tah kan. Ke dorang pergi New York skin solution???



Tuh jelah kak esah. Aku macam ngantuk nih ha. Baru lepas solat subuh. Nak jumpa kawan2 aku sat gi nak buke sama, almaklum lah lama tak jumpa. RINDU!!! Aku pon dok feeling2 lah rindu – rinduan jugak. Tapi bile nak jumpe, ada aje. Rindu lah sangat kan kak esah. Malas aku kak esah. Lepas nih aku tak kesah dah. Aku pon nak balik Kelantan dah. Insya Allah kat Kelantan aku kurang sikit bebanan2 yang aku cerita kat atas tuh. Tapi beban lain lah kan. Contohnya nanti aku nak kawan dengan siapa dalam kelas yang kawan2 biasa aku tak ade? Hujan batu di negeri orang, hujan emas di negeri sendiri.



Panjang kan keluhan aku kak esah. Aku nih macam asek mengeluh je kan. Tak baik kan kak esah. Tapi ini care aku lepaskan kesesakan dalam jiwe aku kak esah. Sekian kak esah, selamat berpuasa dan selamat mencari lalilatul qadar =)



p/s: terasa pathetic jugak masa menaip nih. Aku macam hidup di dunia yang tiada jasad yang wujud dan bernafas kan? owh nanti aku akan try reply ala2 kak esah tau.

4 comments:

  1. sedih gila cite ni.. wahaha~ tpi rasa nk gelak.. kejam ke

    ReplyDelete
  2. haha atie
    sdeh ker? nh bukan sdey dh. hiba habisan. haha
    tak kejam pon wuhuhu
    thnx 4 reading =)

    ReplyDelete
  3. enas,u macam xde benda laen jee nk tulis kan..bila i baca rase kesian lak kt diri u tue...
    heheheh.....
    rase nk gelak guling2 pn ad gak...

    ReplyDelete