Sunday, December 27, 2009

Sekolah Menengah VS IPTA

Salam2. Ha macam blog kementerian pelajaran tak title entry aku kali nih? Emm. Anak buah aku sorang tuh dapat offer ke SBP ( SMS BAGAN DATOH ). Ok lah. Tahniah la pada beliau. Johary name die. Budak nih sangat annoying tapi general knowledge die terbaek woh. So sekaligus menunjukkan die punye otak pon terbaek lah. Tapi aku cam tak paham coz ayah die nak die (johary la, takkan ayah die pulak) masuk MRSM. Kenapa?? SBP tak best ker??? Buat pengetahuan semua, aku pon dak SBP (bekas lar).SBP best lar. Aku cam hepy jek dok sane, i mean kat my skul SMS HULU SELANGOR. Dok kat sane la yang wat badan aku cam kene pam (alasan). SBP punye best tuh sampai wat aku malas nak belajar lah (alasan lagi). Hahah. Aku sorang jek camtuh. Betul... tanya la sekarang aku study kat mane. Itu adalah jawapan paling tepat untuk soalan aku tadi (takde niat nak kutuk poli, it just i am blaming myself).

View la my facebook, then tengok my freinds which are norihan, balqish, natasha, farhana and many more (all my friends are brilliant bebeh). dorang tuh semua study abroad. Best kan??? Cube bayangkan kami same2 dalam satu sekolah, dikepam dan di maki hina sama2 (legislatures know why). Sekarang ni dorang nun jauh kat sana. Bestnyer dorang. Nabilah tuh pon kalau tak dah blah ke Mesir, and balik2 boleh jadi cam Ayu Raudah dalam Nur Kasih dah. Tapi beliau melepaskan tawaran ke Mesir coz of takot unta.( kan bell???). sampai sekarang kalau tanya pasal M esir tuh, dia mesti tukar cerita ke pakwe2 Korea dia tuh T_T. Dia kata dia seronok kat Tanah Melayu nih. Ok bell, kamu sangat berjiwa Malaysia!!! Huhu :). Kalau dia takde pon susah, sape nak jaga aku?(eceh)

Heheh. Takpela. Dak2 skul aku suke sedapkan hati aku. “takpe nas...study mane2 pon same, janji ade hati nak berjaya”. Hmmm..yola kowang. Aku pon dengan cumilnye angguk and kate “thanx” sambil tersenyum (korang nak aku respon pe?).seriously, walaupun orang tak kisah pun (and sometimes tak tanya pon aku study kat mana) tapi aku still rase down gile. Cam aku nye confidence level tuh memang merudum jatuh la. Kalau bagi mikrofon untuk aku karaoke, ha time tuh naik pulak confidence level aku :). Ok la. Doakan aku k untuk university’s application. Kalau boleh aku nak ambil degree in economic. Heheh. Pray 4 me y’all. Salam.

p/s: luper nk bgtau. SBP= Sekolah Berasrama Penuh. Our SEMASHUR sekarang kene
interview dulu sebelum masuk, coz terlampau masyur :) (bangga and
Alhamdulillah)

1 comment:

  1. Pembtuln:'dia mesti tukar cerita ke pakwe2 Korea dia tuh T_T' jdik....'dia mesti tukar cerita ke pakwe2 Jepun dia tuh T_T'

    ReplyDelete