Wednesday, December 30, 2009

seharian lagi bersama sang JPJ

Adus. Hopefully dis 2nd time aku lulus. Penat tau tak tengok trek parking and 3 pointer tuh. Rasa macam nak muntah dah. Ok2. Aku sebenarnya on the way untuk ambil test jpj untuk kali kedua (wtf). Ala. Bukan salah aku sangat. Ok aku tau, kita tak kan mengaku if kita buat salah. Tapi korang kene teroskan pembacaan sebab aku nak cerita kenapa dengan mudahnya aku kene mengulang untuk kali kedua.Cabaran bukit dan parking ( nak nampak fun cam dalam gameshow)Ok. Aku lulus dengan jayanya bukit, coz aku tepat dalam garisan kuning tuh and aku tak terundur pon. So tahniah kepada aku. Hopefully 2nd test nanti pon aku camtuh gak :). Dengan rasa bersyukur dan tawaduk, aku melangkahkan kereta kancil tersebut ke tempat parking. Ok aku dapat trek nombor 3, so dengan pantasnya aku pergila buat acara memarkirkan kereta. Walaupun orang jpj tuh ( bermisai lebat) jerit kat aku sebab aku tak keluarkan kereta dari kotak parking tuh, tapi aku berjaya keluarkan kereta tersebut walaupun hampir nak langgar tiang trek sebelah T_T. Em ceritanya start dengan begitu sadis, setahu aku trek nombor1 dan 2 wat 3pointer 1 manakala trek 3 dan 4 kene wat 3 pointer 2, tapi aku dirahkan oleh pakcik bermisai lebat tuh untuk buat 3 pointer di trek 1. So dengan gelabah dan rasa profesionalnya aku reverse tanpa tengok belakang and kemudian BANG!!!. Yeslah!! Terlanggar tiang, huh tak gune sungguh.
Percaya tak kalau aku cakap aku pergi merayu kat pakcik jpj 2??? Betul..sampai sekarang aku rasa cam bodohnya tindakan aku tuh. Memalukan. Harap2 pakcik tuh dah alami banyak kes camtuh and aku bukan yang pertame  eceh ayat tak tahan.masa aku dok merayu tuh, dia jerit kat aku ( nak bagi aku sedar kot “ weh budak!fail tuh fail gak la!”). then aku sedar. Cam roh nurul ‘ain syafinas masuk balik. Dengan cumil ku berkata “sory cik, saya tak bermaksud”. Tiba2, pakcik tuh cakap bapak lembut dengan aku “takpe..saya faham. Lepas nih awak cube lagi k”. Owh! Meremang!!! Daa...

Cabaran merentasi jalan raya
Nih lagi menyakitkan hati. Eeee. Aku dah tak ingat nama jpj tuh. Bende tah, yang penting lelaki. Haish!aku melangkahkan kakiku yang longlai bersama hati yang berdegup kencang ke kereta kancil tersebut. Emm. Cam ensem tau jpj tuh. Haila. Nak gerak jer termati, ok aku berterima kasih pada beliau sebab bagi aku peluang. Then aku pon meneruskan langkah kancil kecil tersebut. Ade traffic light tau (buatan jek,tapi berfungsi). Aku tak nampak apa2 colour pon yang tersembul kat traffic light tuh, dengan cuaknya aku stop kan kancil kecil tuh. Jpj tuh soh aku jalan, elok jek aku jalan tiba2 lampu kuning( jpj tuh pakai mandrem ker?tibe2 ade lampu pulak). So tibe2 ade suare kat tepi aku, “ok turun,dah lebih garisan putih”. Weh pahal???l!! ko soh jalan, aku jalan dah tuh tibe2 soh stop and keluar??? Siyes dalam hati time tuh mencarut tahap dewa punya.tapi sebab nih fail kali kedua, aku cam tenang and cakap “ok cik,jumpe lagi” dan berjalan dengan pantas meninggalkan dia dalam kancil kecil tuh.


So sape yang salah??? Bukan 100% salah aku kan??ok la wish me luck for the 2nd test. Before that love u jpj (mengampu. Dah tahap desperate nih)



p/s:ha.aku siap menangis kat boyfriend orang lagi tau. Lagi drama siap nangis kat tangga:)

No comments:

Post a Comment