Thursday, November 26, 2009

mengapa kita selalu perasan???








aku baru perasan title aku semalam tak menunjukkan langsung entry aku. hahahah
gelak sangat!!! takpela. sebenarnya kau nak cerita yang cita-cita aku dulu iaitu :

i ) peguam
ii) wartawan (my late mum's wish)

ha..tula dia.sekarang ni aku ambil kursus perniagaan. pe jadahnya aku nak capai cita-cita aku. peguam tu aku nak sangat2 jadi peguam coz aku ni suka bercakap and tengok peguam sangat smart. tapi abah aku vcam tak setuju, kita pon tau kan apa persepsi orang kat peguam sekarang??? wartawan. hell no!!! tapi tu mak aku yang nak aku jadi. aku dengan selambe cakap tak mahu. sebab aku nampak wartawan cam penyibuk and memenatkan. kejar orang sana-sini.

sekarang, persepsi aku kat dua-dua cita-cita aku tu agak berubah. macam peguam aku tak mungkin boleh buat sebab aku ni tak reti bidas and tegakkan kebenaran. while wartawan nampak macam best. tapi tak boleh juga kot. sebab aku tak reti buat ayat cantik. hahaha. ada idea tak aku nak jadi pe ni?? hahaha. okla malas nak fikir. amacam pic???

p/s:sedih:( pic kitorang tak keluar dalam paper sinar pon ( tibe rasa nak gelak
pulak )

3 comments:

  1. kwn2..ejaan yg slh ditaip oleh nurul ain..kte lht k..
    a)sebenarnya kau nak cerita yang cita-cita aku
    dulu iaitu-ejaan kau dtkr pd aku
    b)tapi abah aku vcam tak setuju-ejaan vcam dtkr
    kpd mcm

    conclusion-sblm nk publish blog, kte bce dlu k..hahaha

    conclusion blog-ko xlyk jd peguam or wrtwn..ko lyk jd model k..model tok kuruskn bdn..lalala

    ReplyDelete
  2. ak stuju ng ko nisa..klau nk post tu cek r dlu...haha..enas, bkn skali ko slh eja nh..dh byk kali dh ak tgk...

    ReplyDelete