Wednesday, March 14, 2012

Awal mula, pertama mula

Salam semua. Aku dah sampai kota bharu. Homesick la…teruk nangis atas bas aritu. Macam mana? Nak duduk kat rumah je weh. Tengok tv and buat perkara2 tak produktif yang lain macam bangun lambat, pergi menghabiskan duit abah tersayang and makan2 unlimited. Best kan? Gemok sangat perangai. Tak payah tengok gambar aku, dah tahu memang aku gemok sangat. (kau patut riak ke sekarang?)


Cakap pasal nak duduk kat tempat sendiri nih bukan la aku benci kota bharu nih. Cuma tuh la, bak kata pepatah kan hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri lebih baik di negeri sendiri. Macam mana teruk sekali pun tempat asal kita, aku yakin kita semua tetap rasa tempat asal kita paling baik di dunia. Betul tak? Sebab tempat tuh la kita mula kenal KEHIDUPAN. Betul tak? Betul tak? So tak timbul la isu takut duduk negeri miskin la, tak suka negeri tak membangun la. Kita 1Malaysia apa. Apa2 hal pon memang memerlukan satu sama lain. Plus Malaysia still is a developing country. Not yet developed country. Chill la baby =)


Siapa tengok 1,000,000 money drop? Aku macam tak layan sangat tapi lepas main online dengan kawan2 poli tersayang masa holiday sama hari tuh layan lah pulak kan. Tapi ada satu episode nih buat aku geram gila. Kan kita sekarang dok tanamkan semangat 1Malaysia kat rakyat Malaysia kan? Boleh tak ada orang pulau pinang tak tahu dari negeri mana yang BORIA popular. Eeeiiiiihhh memang aku geram lah. Nasib baik bukan melayu. Kalau tak memang buang negara lah. Bukan racist tapi tak bijak langsung. Orang Melayu tahu je tarian naga bangsa dorang tuh. Sungguh TAK BIJAK!!!

Ok emo kan. Aku saja nak update. Ada assignment sebenarnya. Tapi takde mood langsung nak buat. Tengok secret garden lagi best. Hahah. Semester nih aku bajet nak ambik 9 subjek (25 credit hours). Banyak kan? Biasalah otak computer kan. Haha. Nih sebab aku cuba nak habiskan semester depan. Lepastuh insya Allah duduk kat rumah je. Huhu. I love u selayang!!! Mari sama2 doakan aku dan kawan2 aku habis bersama dengan cemerlangnya semester depan. Amin…..


Cukuplah kan? Panjang2 pun bukan ada yang baca. Pathetic habisan la aku dan blog aku nih. Tapi takpe…aku baca sendiri pon cukup dah. “-_- aku nak cuba sambung baca balik environmental economics nih. Tajuk takot kan? Kan? Tuh aku malas tuh. Ok lah semua. Take care. Salam =)



p/s : semoga semester ni berjalan dengan lancar dan cemerlang. Amin….

No comments:

Post a Comment